Pages

het Regionaal Structuurplan Haaglanden 2020





LEIDSCHENDAM - VOORBURG 2011 - De uitplaatsing van de watergebonden, milieuhinderlijke bedrijven uit de Binckhorst naar bijv. De Vlietzone is voor de gemeente Den Haag om financiƫle redenen niet meer aan de orde. Het onderzoek naar alternatieve locaties voor de watergebonden bedrijvigheid is daarom beƫindigd.



Op 16 april 2008 werd door het algemeen bestuur van het Stadsgewest Haaglanden bij de vaststelling van het Regionaal Structuurplan Haaglanden 2020 (RSP) besloten de watergebonden bedrijvigheid in relatie tot de ontwikkeling van de Binckhorst en de A4/Vlietzone te onderzoeken.
Onderzocht werden de mogelijkheden tot de verplaatsing van 2 betoncentrales, een asfaltcentrale en de overslag van huisvuil van de Binckhorst naar de Vlietzone. Gedacht werd ook aan de aanleg van een haven. Deze plannen baarden bewoners van de Vlietzone grote zorgen.
De gemeente Den Haag heeft echter te kennen gegeven dat de herontwikkeling van de Binckhorst inmiddels economisch niet uitvoerbaar is en dat de transformatie van de Binckhorst op een meer organische wijze tot stand zal worden gebracht.
De bewoners en omwonenden van de Vlietzone strijden nog wel voor de aanleg van de Rotterdamsebaan door een lange tunnel, zodat de groene en recreatieve functie van de Vlietzone en het leefklimaat in dit gebied behouden kan blijven
Ook de gemeenteraad en het Leidschendamse college hebben de korte tunnel-variant voor de Rotterdamsebaan unaniem onaanvaardbaar verklaard.

0 comments:

Een reactie posten